be haapy תמונת גלריה 1

ללכת עד הסוף בעסק מצליח

"בתחילת הקריירה שלי, נאבקתי עם התמדה. אך לא יכולתי להיות מתמיד יותר מאשר בשנה האחרונה " רוג'ר פדרר, גדול הטניסאים מאז ומעולם

ציטטה זאת, לדעתי, מופלאה. זהו ספורטאי שלא ויתר מעולם. גם כשהזדקן מעט וירד למקום נמוך יחסית בדרוג העולמי, לא אמר נואש. הוא התאמן חזק יותר, שיפר אלמנטים במשחק ובגיל מבוגר, יחסית לשחקן טניס, חזר לנצח תחרויות גדולות, כולל וימבלדון, עד ששב להיות מקום ראשון בעולם, ואף שבר שיא נוסף – האדם המבוגר ביותר שחוזר להיות מדורג ראשון.

מה זה 'ללכת עד הסוף'?
'ללכת עד הסוף' זה להגיע לעסק מצליח. זה דורש התמדה, עקביות, נחישות, התמודדות עם קשיים והעיקר לא לוותר. בדיוק כמו רוג'ר פדרר.
כדי 'ללכת עד הסוף', יש להשקיע בעסק, מדי יום, מספר שעות בעבודה על העסק, באסטרטגיה ולא רק בעבודה המקצועית השוטפת.
לא להישבר אחרי משבר קטן. להבין שמאחורי כל עליה תהיה ירידה ואחריה עלייה חדשה. רק ככה מגיעים לפסגה.
רק ככה אפשר לקדם את העסק. רק ככה יש לך יכולת להגיד שהלכת עד הסוף.

מה יש ב'סוף'?
ב'סוף' יש עסק שמייצר שיטה המאפשרת לך לשכפל את ההצלחה בעסק ובכך לנהל עסק שאינו תלוי רק בך. עסק שמאפשר לך לקחת חופשה ארוכה,או לא לעבוד יום בשבוע, מבלי להשפיע על זרימת ההכנסות.
על מנת להגיע לשלב זה, ניהול עסק בצורה מזדמנת ואקראית אינו מספיק.
יש להיות בהוויה של בעל עסק מצליח, מיום הקמת העסק. ”Fake it until you make it" עם דגש חזק על "Make it!".

להתמיד במשימות ובעשייה בעסק עד שהחזון המלא יתגשם.
'ללכת עד הסוף' זה BEING.

נקודה חשובה, לא לשכוח ליהנותבדרך.
מכיוון שהדרך ארוכה ומפותלת, ורבות בה העליות והירידות, חשוב ליהנות מהדרך.

סטיבן קובי, בספרו 'שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים', כתב בהרגל השני – "צפה את הסוף מראש".
אני אוהב להתייחס להרגל זה כאל יכולת להגדיר חזון, לדעת לאן העסק הולך ולהתנהג כאילו זה כבר קורה.
כדי שיהיה קל יותר להתמיד, צריך משהו גדול שיוביל. למשהו הזה קוראים חזון.

מזה תקופה ארוכה, אני מלווה חברות קטנות ובעלי עסקים. הדבר שמייחד אותם הוא חזון גדול.
הם אינם עסוקים בשאלה "כמה כסף ארוויח?", אלא בשאלה "כיצד אגשים את החזון שלי?" - איך אני יכול לעשות טוב לעולם, או לקבוצה ספציפית כלשהי.

מחקר מפורסם, שבוצע בארה"ב, עקב במשך שנים, אחרי בוגרי  תואר שני באוניברסיטת הארוורד.
במחקר הובחנו שלוש קבוצות עיקריות:
  • קבוצה ראשונה -  84% מבוגרי התואר, היו  ללא שום יעדים ספציפיים
  • קבוצה שנייה - 13% היו בעלי יעדים מסויימים, אך ללא שיטה מסודרת ליישום
  • קבוצה שלישית -  3% כתבו יעדים מסודרים כולל דרך להגשמה
 אחרי עשור, הקבוצה השנייה הרוויחה כפול מהקבוצה הראשונה.
הקבוצה השלישית, שהכינה חזון ותוכנית מסודרת, הרוויחה פי עשר! יותר מ 97% האחרים גם יחד.

האם לך יש חזון בעסק?

חזון הוא התמונה הגדולה שמאפשרת לא לעסוק רק בפרטי הפרטים של היום-יום. כך קל יותר להבין שזה מסע ולא רק קשיי היום-יום ואז להתמיד.
חזון, צריך לכלול את תמונת העסק בעתיד, שלוש שנים מהיום. מעין מפה של המסע כולו, כולל לאן רוצים להגיע בסוף.

החזון יכיל בתוכו, בין השאר, את הסעיפים הבאים:
  • מי הלקוחות שלך
  • מהו השירות שלקוחותיך יקבלו
  • מה תהיה עלות השירות
  • כמה עובדים יהיו בחברה
  • מה יהיה המחזור הצפוי
  • מהו הרווח המתוכנן
  • האם תהיה פריצה לשווקים גיאוגרפיים חדשים
  • ולבסוף, משפט חזון – משפט שמסכם את הכל ומאפשר, בהמשך, לרתום את עובדי החברה לחזון.

חזון הוא תנאי הכרחי, אך לא מספיק. צריך גם להיות בעשייה מתמדת.
כשיש חזון גדול, קל יותר לא לוותר כשקשה, להתמיד ולהשקיע עד שמגיעים לההצלחה. גם אם זה יקח שנים.

"הצלחה אינה עוסקת תמיד במצוינות. זה על התמדה. עבודה קשה לאורך זמן תוביל להצלחה, מצוינות תגיע בהמשך " דווין גוהנסון, שחקן מצליח
ללכת עד הסוף בעסק מצליח